Friday, November 21, 2008

kepala sakit!!!




allahuakbar..

minggu nie agak terok lagi keadaan aku, tak pernah rasa sakit kepala macam ni lagi... aku rasa banyak sungguh hikmah...bukan apa...dan lama aku tak sakit, n aku ingat dalam minggu lepas aku sendiri yang minta kat Allah agar merasai sakit...alhamdulillah dapat juga doa aku... bukan apa..bila ingat ni aku rasa mungkin dapat lebih tabah coz kita sendiri yang mintak and sekarang kita sendiri yang rasa...teringat satu ayat...
"kalau ada seorang pemimpin negara tetiba mai rumah kita and bagi makanan kat kita? macam mana dengan makanan tu? mesti kita hargai sungguh kan?? pemimpin negara mai rumah kita semata2 nak hantaq makanan kat kita ja!! tapi... macam mana pulak dengan rezeki yang Allah kurniakan?? setiap hari ALLAH kurniakan permintaan kita dan bagi kita rezeki nya... tapi apa yang berlaku... kita langsung tak hargai.." insaflah diri ini...



cakap tentang sakit kepala ni jugak teringat kat cg.faridah, cg pernah kata bahawa dia ni kalau sakit kepala ja dia takkan dok senyap tidur ka or ambil MC ka..tapi dia akan buat sesuatu or akan datang jugak ke sekolah..sbb apa? sebab sakit kepala ni hanya mainan minda ja..sakit tu sikit ja..tapi yang selebihnya adalah psikologi kita ja yang tak mantop! huhu...bgus cg...

mungkin aku meletakkan seribu satu salah kepada orang dan benda lain tapi aku nie tak bersalah jugak no! hm..bukan apa, sebab tempoh hari aku tidur lewat and bangun awal sangat untuk siapkan kerja kot...YA ALLAH hamba mu ini mencari alasan... mungkin kerja banyak tapi sebenarnya itu semua ujian.. ALLAH tahu kita semua mampu berada pada tempat kita berada sekarang...

dan insyaALLAH aku harap sakit kepala ini tidak akan sekali2 menghalang aku untuk melibatkan diri dengan program minggu ini...maafkan aku akh kalau lebih menyusahkan kalian nanti...wallahu'alam...

No comments: