Saturday, May 16, 2009

selamat...selamat....hari.....


ni dia guru-guru BESAR....hihi





BISMILLAH...

Hari ini tanggal 16 MEI.... hari GURU.. semalam saya melelapkan mata seawal 3.30pagi.
Ketika menulis entry ini saya sedang merasakan perasaan guru-guru pada hari ini. Sudah pasti sangat gembira.Tuan Pengetua (Sheikh Asri)


Cikgu Laudin



(Datin) Cikgu Faridah Akma.

ustaz-ustazku....

guru-guru veteran dan banyak berjasa


cikgu Fauzi


ustazah Farishana dan anak-anak murid..he

Teringat kenangan sewaktu sekolah dahulu, tiba sahaja hari Guru, maka akan di langsungkan majlis yang besar. Macam tak ada sesi persekolahan pula hari itu. Banyak sangat cikgu di sekolah, ustazah farishana, sir nalla, ustaz bad, cg faten, cg faridah akma (datin), cg akmal puteri, ustazah hanisah dan banyak lagi yang telah menyumbangkan seribu satu buah-buah ilmu untuk kami semua.

Tapi, kadang-kadang kita lupa. Lupa pada guru yang telah lama mengajar kita erti kehidupan. Yang sejak kecil lagi bersedia menimang kita sebagai cahaya mata, dengan seribu satu gelagat dan ragam anak kecil ini. Mereka bersusah payah membesarkan kita, menyekolahkan kita, menghantar ke pusat tuisyen. Dan banyak lagi.


bersama cucu....(yg kopiah tu my bro).

Sedih rasanya terkenangkan waktu aku menerima keputusan PMR tempoh hari, ayah dan mak lah yang paling gembira. aku tahu mak dan ayah telah menceritakan kepada semua kawan-kawan mereka bahawa anak mereka mendapat keputusan yang cemerlang. Aku sedih mengenangkan kegembiraan ayah dan mak.

Hari ini aku berada di uia atas kehendak mereka. doa mereka ku pohon untuk meneruskan hidup. Maaf mak, sebab chek tak menulis entry Selamat Hari IBU. Chek sayang mak!! sebenarnya aku agak terlupa tentang hari ibu. bukannya apa, mungkin sebab agak sibuk rush untuk pulang ke rumah, sehingga terlupa dan tersilap tarikh mengucapkan hari ibu (sehari awal). Apa pun aku tetap hadiah untuk ibu ku yang tersayang. Apa yang kurindukan pelukan ibu hari itu, terima kasih mak, terima kasih ayah kerana telah bersusah payah membesarkan aku.

hadiah Hari Ibuku
Apa pun. Ibu, Bapa, dan Guru-guru telah banyak berjasa untuk aku. Tunggu saja aku menilai dan menghargai mereka. Menggunakan ilmu sebaik mungkin for here and hereafter.

SELAMAT HARI IBU.

SELAMAT HARI GURU.

No comments: